info@bimehon.ir
تلفن دفتر
04134443660
شنبه تا پنجشنبه : 8:00 صبح - 22:00 شب
موبایل
09144124842

جزئیات وبلاگ با نوار کناری سمت چپ

آلت تصویر کامل

متن عنوان کامل

منشور اخلاقی بیمه

سوگند نامه
بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون که به عنوان کارمند دستگاه اجرایی در نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار خدمتگزاری به مردم عزیز ایران برای من فراهم شده است ، در برابر قرآن مجید به خداوند متعال سوگند یاد می کنم که تمام تلاش خود را برای انجام وظایف شغلی و مسئولیت های قانونی به کار گیرم و به حفظ حقوق مردم ،پیشرفت نظام اداری و اعتلای کشور اهتمام نموده و در این راه وجدان کار داشته و همواره عدالت ،صداقت ، امانتداری ، رازداری و خدمت به مردم را سرلوحه گفتار و کردار خود قرار داده و ارزش های دینی ، انسانی و اجتماعی و قوانین ، مقررات و ضوابط را در انجام فعالیت های سازمانی و اداری رعایت نمایم و در همه حال به احکام الهی ،قانون اساسی ، مقررات حاکم و منشور اخلاقی و اداری کارمندان دولت و دستگاه متبوع خود پایبند باشم و تلاش خود را در جهت جلب رضای خدای متعال و اجرای احکام و مقررات اسلامی به منظور رسیدن به روابط و مناسبات عادلانه انسانی در جامعه و تحقق جامعه اسلامی و ترویج دین و اخلاق ، رفع تبعیضات ناروا و ایجاد محیطی عادلانه در زمینه های مادی و معنوی ، مهرورزی به بندگان خدا و اعتلای سطح علمی به کار گیرم و با تقویت روحیه خلاقیت و ابتکار در تمام زمینه های علمی ، فنی و فرهنگی، همواره سلامت و شادابی و نشاط را در محیط کار ترویج نمایم. این منشور به منظور اشاعه و اعتلای فرهنگ اسلامی و ارزشهای انسانی و سازمانی در نظام اداری کشور و نهادینه کردن ابعاد آنها در اندیشه و عمل کارمندان دولت تدوین گردیده است. باطلاع از اینکه کارمندان دولت به عنوان بندگان خدا و خدمتگزاران مردم باید تمامی تلاش و همت خود را برای انجام هرچه بهتر وظایف شرعی و قانونی و مسئولیتهای اداری برمبنای باورها و ارزشهای اسلامی و افزایش سطح رضایتمندی مردم به کار گیرند ، خود را ملزم به رعایت اصول و مفاد زیر می دانم:


    ميثاق مشترك يكپارچه كاركنان و نمايندگان بيمه پارسيان كسب رضايت كليه ذينفعان بالاخص رضايت مشتريان گرانقدر است. شعار راهبردي "هميشه حق با مشتري است" را نصب العين خود قرار داده و تجلي واقعي مشتري مداري و تكريم ارباب رجوع را به نظاره بنشينيم.

هادي اويار حسین

مدير عامل بیمه پارسیان

کلیه فعالان صنعت بیمه به به اصول اخلاقی زیر متعهد هستند:

پايبندي به مقررات و تعهدات

1 - احترام و توصيه به رعايت قانون و مقررات و عدم‌تلاش براي بي‌اثر كردن آنها،
2 - برخورد با همكاران و واسطه‌هايي كه از طرق غيراخلاقي از جمله پرداخت رشوه به بازاريابي مي‌پردازند؛
3 - عدم‌چشم‌پوشي نسبت به تخلف ديگران و همكاري براي كاستن هرگونه فساد؛
4 - پايبندي به قول و تعهد خود و وفاداري به عهد و توافقات و قراردادها چه قانون بر آن ناظر باشد چه نباشد، چه آشكار باشد چه پنهان؛
5 - پرداخت به موقع خسارت مطابق آنچه در قرارداد آمده است؛
6 - رعايت و حمايت از رقابت آزاد و عادلانه و پيروزي از اصول بيمه‌گري، به‌ويژه در تعيين نرخ و شرايط:


عدالت و انصاف

7 - تعيين دستمزد همكاران به‌صورت منصفانه و پرداخت كارمزد نمايندگان و كارگزاران طبق ضوابط؛
8 - رفتار منصفانه با مشتريان و طرف‌هاي تجاري در همه جوانب؛
9 - پرهيز از به چنگ آوردن اطلاعات تجاري با ابزار غيراخلاقي و غيرصادقانه؛
10 - تعيين نرخ حق بيمه بر پايه اصول فني، معقول، منصفانه و در خور شرايط بيمه بدون تاثير از رقبا؛

شفافيت و صداقت

11 - صداقت و راستي در مبادله اطلاعات و نيز خودداري از عرضه گزارش‌هاي فريب‌دهنده، پنهان‌كاري و حذف هدفمند برخي از اطلاعات؛

12 - خودداري از ارائه اطلاعات نادرست در تبليغات و اطلاع‌رساني؛
13 - انتشار مستمر اطلاعات دقيق مالي و ويژگي‌هاي حرفه‌اي خود به صورت واقعي؛
14 - اطلاع‌رساني به موقع به بيمه‌گذاران نسبت به بروز هر گونه تغييرات موثر در اداي تعهدات؛
15 - توجيه كامل مشتريان نسبت به شرايط پوشش بيمه و محدوديت‌هاي دريافت خسارت؛
16 - برقراري روابط شفاف با مشتري به‌گونه‌اي كه امكان هيچ نوع سوء‌استفاده نباشد؛

حفظ كرامت انساني
17 - خودداري از تقديم و دريافت مسرفانه هديه و برگزاري بيش از حد برنامه‌هاي سرگرمي و تفريحي براي طرف‌هاي تجاري؛
18 - انتخاب همكاراني كه به اصول اخلاق حرفه‌اي متعهدند و از هر گونه آلودگي به ارتشا و پرداخت‌هاي غيرموجه مبرا مي‌باشند؛
19 - محترم دانستن و حفظ حريم خصوصي مشتريان؛ همكاران ورقبا؛

رعايت حقوق اجتماعي

20 - احترام به منزلت و حقوق انساني و شهروندي افراد و پاسداري از آن؛
21 - احترام به فرهنگ، آداب، رسوم و اعتقادات مشتريان؛
22 - سلوك و عدم‌كينه‌توزي با منتقداني كه سخن از نقض قانون و مقررات مي‌گويند و عملكردها را نقد مي‌كنند؛
23 - مقابله با پولشويي و هر گونه‌ فعاليت ديگري كه پشتيبان بزه‌هاي سازمان‌يافته باشد؛
24 - پاسداري از طبيعت، محيط زيست و توسعه پايدار؛
25 - همكاري با سازمان‌هاي مردم نهاد (
NGO ) و حمايت از آن دسته از تدابير عمومي كه سبب تقويت توسعه صنعت بيمه مي‌‌شد؛
26 - پذيرش شكايت مشتريان و نظارت مقامات مجاز؛

27 - احترام به حقوق مالكيت مادي و معنوي رقيبان.

سنديكاي بيمه گران ايران

در ارتباط باشید

اخرین پستها

اشتراک توییتر